Viimein opin, miten Simoa kuuluu ratsastaa! 3,5 vuotta siinä meni....

Lauantain kouluvalmennuksessa viimein oivalsin, miten Simoa ratsastetaan. Tämä Ahaa -elämys on antanut odottaa 3,5 vuotta. Olen aina sanonut, että Simo on melkoinen jyrä. Itseasiassa kaveri ei siedä sitä, että ohjasta vetää, jolloin puree kiinni kuolaimeen. Aloitin tunnin suht pitkillä ohjalla ja siitä kuulinkin pariin kertaan, että ohjaa on lyhennettävä.

Pohkeenväistö sujui hyvin vasemmalle, mutta oikealle olikin tekemistä. Simo oli suora, mutta itse olin aivan mutkalla. Sama laukassa. Oikeaan kierrokseen nousi jatkuvasti väärä laukka, vaikka mitä teki. Sain onneksi muutaman onnistuneen noston myös oikeaa laukkaa. Vasempaan kierrokseen ei ollut mitään ongelmia ja laukka nousi pehmeästi ja jatkui tasaisesti.


Tähän omaan kierouteeni saan jonkinlaisen ratkaisun torstaina kun ostepaatti suoristaa lantioni (minulla on lantio vinossa siten, että esimerkiksi tuolilla istuessa on vasen lonkka edempänä kuin oikea..) On jännä nähdä, miten osteopaatin käsittely vaikuttaa ensi lauantain ratsastukseen. Kiinnostaa, että korjaako tuo juurikin sen laukan oikeaan kierrokseen. Simo osaa kyllä ja tekee mitä pyydän, mutta hämmentyy kun vasen lonkkani on edessä ja silti yritän laittaa oikeaa sisäpohjetta kainaloon ja nostaa. Olen myös omalla kieroudellani vahvistanut vastalaukkaa. Simo reppana. Noh jospa nyt tästä eteenpäin sujuu :)


Sitten siihen oivallukseen. Simo vaatii aivan hirveästi työtä, jos unohtuu matkustamaan, katoaa kaikki säädöt. Aiemmin olen saanut Simon tuurilla menemään oikenpäin muutaman askeleen ymmärtämättä itse, mitä oikein tein. Tällä kertaa jännitin vatsalihakset äärimmilleen, istuin oikein syvällä ja ratsastin kokoajan jalalla. Jalka ei antanut pohjetta kokoajan, mutta liikkui, jotta Simo pysyi hereillä. Ohjissa oli kevyt tuntuma, ei liian löysä, mutta ei vetämistä suusta. Simo meni lyhyeen muotoon ja kantoi itseään niin kauan kuin itse jaksoin jännittää vatsaa ja ratsastaa jalalla.



Minulla on paha tapa ajatella liikaa. Aiemmin olen saanut neuvoja; nopeat avut ja ole hiljaa. Olen todellakin ollut sitten hiljaa, mikä ei varsinaisesti ollut se mitä haettiin. Toisaalta, noita asioita on hankala ehkä selittää..tai sitten vaatii mielikuvaharjoituksia, jotta ymmärtää, mitä ajetaan takaa. Mutta nyt se oivalsin! Harmi, että vasta tunnin viimeisillä minuuteilla.



Kommentit

Suositut tekstit